Info Guru PTK dan Kepegawaian

Selasa, 23 Februari 2016

Kekasih Yang Tak Dianggap

As Salam semua


Manusia itu banyak jenisnya. Baik lelaki, baik perempuan. Ada pelbagai golongan. Setiap hari kita akan bertemu dengan macam-macam jenis manusia complete dengan seribu satu perangai. Kadang-kadang ada yang perangainya kita selesa walaupun baru berkawan, ada jugak yang mula-mula macam tak suka atau annoying gila, tapi bila lama-lama kenal rasa ok je dia ni rupanya, tak pun ada jugak yang mula-mula kita rasa kita sekepala tapi lama-lama baru tahu perangainya macam mana. 

Itulah rencamnya manusia... 

Namun, wujud jugak dikalangan kita sejenis umat manusia yang digelar manusia pemberi harapan.  Well, i'm not sure golongan ini banyak dari jantina yang mana. Mungkin nisbahnya sama kot?  Sama ada korang pernah jumpa atau tidak, itu bergantung pada pengalaman. Aku? Pernah lah jugak sekali dua. Tapi dah lama dulu lah. Yang latest ni adalah kisah a friend of mine. Seorang kawan perempuan yang bertemu dengan lelaki pemberi harapan. Kesian dia, dikecewakan setelah ikhlas menanti lama. 

Kau tahulah kan, hati perempuan ni sangat fragile. Lebih nipis dari kulit bawang. Kiranya kalau tak de ilmu di dada, jangan sesekali kau berani usik. Hati perempuan penuh dengan rasa. Walaupun kadang-kadang lelaki tak zahirkan, tapi nikmat naluri dan gerak hati yang Allah pinjamkan memberi satu keistimewaan buat kaum Hawa. Sekilas insan yang disayangi berubah laku dan sifat, cepat-cepat perempuan dapat meneka.

0 komentar:

Poskan Komentar


Top